onsdag, november 23, 2016

Kärt återseende med pippi nr 65 (eller 1)

Kan man tänka sig! Jag hade glömt denna fina fågel! Den dök upp när jag röjde ur ett proppfullt skåp härom dagen. Längst in, klämd mellan ungarnas avlagda vaxkritor och min verktygslåda låg den. Ett handarbete, en så kallad plockväv, från Indien. Ett kärt återseende.

Det måste ha varit 70-tal när jag köpte den och satte den på väggen. Inte var den dyr, det behöver jag väl inte påpeka. Och så här fyrtio år senare förstår jag mycket väl varför den fick följa med mig hem. Enkel, kaxig, färgglad. Så är det ju en pippi också!

Alltså är det än en gång bevisat att jag är en pippi-samlare och det här skulle kunna vara min allra första, försvunnen så länge i glömskans djup. Sextiofyra av mina fåglar har jag redan låtit visa upp sina fjädrar här på bloggen. Ja, du vet ju att ingen av dem kan flyga ... Klicka på etiketten "pippi" och scrolla så ser du dem alla!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym2:11 em

    Dekorativ. Det är väl en påfågel?

    SvaraRadera
  2. Läcker, kul att göra fynd hemma!

    SvaraRadera
  3. road runner eller påfågel?

    SvaraRadera
  4. mest påfågel, har själv några fina

    SvaraRadera
  5. Jag håller på påfågel. Skulle förstås passa fint i din samling eller hur Hannele?

    SvaraRadera