söndag, februari 25, 2018

Se upp i backen!

Den här söndagen är en strålande vacker vinterdag. Promenad ett måste, även om det biter lite i kinderna känns det skönt att byta till utomhusluft i lungorna.
När jag kommer fram till den långa och breda och nu ordentligt snöklädda backen vid Hornstull måste jag stanna. Marken är strösslad med småttingar!

Ungarna tjoar lyckligt där de kommer susande på pulkor, kälkar och stjärtlappar. Glada föräldrar åker med ibland, håller i alla fall ett vakande öga. Och får rycka in och dra åkdonet tillbaka upp till krönet när barnet förklarar att det är för tungt ... det är klart roligare utför än uppför ...

Alltihop känner jag igen från förr och nog får jag ett litet sting av saknad i mammahjärtat.
Se upp i backen, här kommer vi!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. åkte stjärtlapp med barnbarnen på Idre Fjäll här om veckan ❤️ mest imponerande var att jag kunde ställa mej upp av egen kraft, utan stöd!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild - den andra alltså:-) Lika bra förresten att de vuxna får dra upp åkdonen, annars skulle de ha fryst ihjäl i fem minusgrader - föräldrarna alltså;-)
    Du hade förresten betydligt finare väder än vi. Här snöade det till och från.

    SvaraRadera
  3. Hannele - verkligen bra jobbat!
    BP - du fattar mitt lilla styng av saknad eller hur ...

    SvaraRadera